Почетна Историјат Галерија Преузимања Линкови Форум Документи Суперстарси Тенкови Чланови Пријава   

 Су-27, Завршна Реч - прва комерцијална кампања за ДБС
Поставио: =4c=Хајдук
11-01-2015

Окружење Дигиталног Борбеног Симулатора (ДБС-а, енг. “DCS”) је сада богатије за још једну новину. Сада је могуће израда комерцијалних кампања. Кампања у ДБС-у представља скуп борбених задатака (мисија) који могу бити повезани тако да следећи борбени задатак зависи од успеха пређашњег.

Израда кампање је веома сложен процес, захтева изузетно добро познавање ДБС-а и ваздухоплова за који је кампања урађена. Због тога мало је људи који су спремни и способни да ураде квалитетну кампању. А комерцијализација овог посла ће их свакако додатно мотивисати у њиховој изради.

Кампања Су-27 Завршна Реч (енг. “Su-27 Ultimate Argument Campaign”) је прва комерцијална кампања а цена јој је 9.99 САД долара. Произвођач и продавац су Игл Дајнамикс/Фајтер Колекшн.

                                                 Слика преузета са ДБС сајта


Игл Дајнамикс је урадио веома добар посао аутоматизације куповине, инсталације и регистрације додатака за ДБС. Тако да се ова кампања веома лако преузима и инсталира из самог ДБС-а. Покретање кампање је исто као и за све друге, прво се на главној страници ДБС-а кликне на “CAMPAGIN”. То ће отворити страницу на којој је листа расположивих кампањи а када се одабере једна, појавиће се кратак текст заплета виртуалног сукоба. Опис ове кампање веома подсећа на ратни сукоб који је 2008-ме године избио између Русије и Грузије.

                                                 Почетна страница покретања кампање

По покретању кампање, отвара се страница на којој се налази опис првог борбеног задатка под називом Напето Ишкекивање (енг. „Anxious Expectation“) . После прелета са Кримска на Минералне Воде, мој авион је допуњен горивом и оружјем и наређено мије да патролирам у зони прекретних оријентира (ПО) бр. 2 и бр. 3 а потом ће се добити додатна упутства.

                                                        План доласка до борбене зоне

У маршу ка прекретним оријентирима летим по задатој брзини и висини.

                                                     Пратиоц је у десном степену

Пријављујем долазак у рејон ПО 2 и 3, команда потврђује да је авиона на месту. Убрзо затим стиже наређење и услови под којима је дозвољено коришћење убојних средстава.

                                                                Команда издаје задатак

Комуникација са командом обавља се на руском језику са текстуалним енглеским преводом који се истовремено појављује на екрану.

У лету ка зони патролирања/дејства, Показивач Радарских Озрачења (ПРО) ми сигнализира да из правца „11 сати“ прате ПВО радарски системи великог и средњег домета.

                                                Радарске озрачење из правца "11 сати"

По доласку у борбену зону, измеу ПО 4 и 5,  радарским нишаном активно предражујем ваздушни простор по висини, ширини и дубини. И недуго затим на одразном стаклу и вишенаменском показивачу појављује се 4 контакта. Систем распознавања свој туђ их идетификује као туђе. По приказу на вишенаменском показивачу, они лете споро и ниско. Вероватно је да се ради о јуришним авионима Су-25.

                      Четири радарска контакта (тући) на одразном стаклу и вишенаменском показивачу

Одмах издајем команду мом пратиоцу да крене у напад. Ја затим подешавам радарски нишан, нишаним, захватам и лансирам ракету Р27-ЕР. ПОГОДАК!

                                                  Тренутак погодка моје Р27-ЕР ракете

Моја ракета погађа али, за дивно чудо, не уништава циљ. Иако тешко оштећен, противнички Су-25 наставља да лети.

                            Противнички авион је погођен и тешко оштећен али се држи у ваздуху

Мој пратилац и ја настављамо са дејством, и у неколико минута успевамо да оборимо 3 од 4 Су-25. Онај четврти нам се негде загубио и извукао је живу главу. Настављам да тражим циљеве и када сам се уверио да их више нема, команди пријављујем да је задатак обављен. Команда ми одобрава повратак на Моздок који је додељени аеродром за слетање. После слетања, излазим из игре и прво што ме чека је медаља! 

                                                                      Медаља

Радим кратку анализу лета и учинка и на крају излазим из кампање.

Закључио бих да је ово веома занимљив и лако остварив борбени задатак. Ово је одличан увод у кампању. Веома ми се свиђа снимљена гласовна комуникација између пилота и команде. Сви окидачи раде без проблема и увек сам на време био обавештен да ступим у контак са командом. Живо ме занима како изгледају наредне борбене мисије.

Дакле, за вредне и умешне израда комерцијалне кампање је свакако велики изазов који може да споји велику љубав према овом хобију са неком зарадом.

На нашем форуму разговор о овој кампањи налази се овде.

 

Горан Баџић

=4с= Хајдук Вељко


Последњи чланци...

Покретање Ми-24П хеликоптера
F-14A/B Standardna operativna procedura
"Microsoft Flight Simulator" 2020 - Први утисци
Ф-16Ц, Навигација
Нишански радар на авиону Ф-16Ц, други део
=4с= Џони
Нишански радар на авиону Ф-16Ц, Први део
Спитфајер, покретање мотора

 
Вести Чланови 



Team Speak