Почетна Историјат Галерија Преузимања Линкови Форум Документи Суперстарси Тенкови Чланови Пријава   

 F-14A/B Standardna operativna procedura
Поставио: HajdukVeljko
28-01-2021

Наше колеге из виртуелне ескадриле "Panteri" су одрадили стандарну оперативну процедуру за Ф-14А/Б Дигиталног Борбеног Симулатора.

 

Standardna operativna procedura pre startovanja motora

  • Zahtevati uključivanje spoljašnjeg izvora električne energije od posade za održavanje (GROUND CREW)
  • Zahtevati uključivanje spoljašnjeg izvora vazduha od posade za održavanje (GROUND CREW)
  • Uključiti spoljašnje osvetljenje
  • Uključiti radio uređaj i podesiti frekvenciju trenutne kontrole leta
  • Tražiti dozvolu za pokretanje motora od kontrole leta
  • Uključiti dovod kiseonika u masku
  • Zahtevati od „Jester"-a startovanje vazduhoplova (STARTUP)
  • Aktivirati katapultiranje sedišta spuštanjem sigurnosne poluge
  • Potvrditi „Jester"-u ispravnost komunikacionih uređaja (LOUD AND CLEAR)

 

Standardna operativna procedura pokretanja motora

  • Podići zaštitni poklopac hidraulične pumpe i isključiti prenos hidraulične tečnosti (SHUT OFF)
  • Pokrenuti desni motor prekidačem (RIGHT ENGINE CRANK) i sačekati da se sto20% obrtaja
  • Prebaciti desnu ručicu za gas u položaj „minimalnog potiska" (IDLE)
  • Pokrenuti levi motor prekidačem (LEFT ENGINE CRANK) i sačekati 20% obrtaja
  • Prebaciti levu ručicu za gas u položaj „minimalnog potiska" (IDLE)
  • Zahtevati isključenje spoljašnjeg izvora električne energije od posade za održavanje (GROUND CREW)
  • Zahtevati isključenje spoljašnjeg izvora vazduha od posade za održavanje (GROUND CREW)
  • Podesiti izvor protoka vazduha na „oba motora" (AIR SOURCE BOTH)
  • Spustiti zaštitni poklopac hidraulične pumpe za prenos hidraulične tečnosti (NORMAL)

Standardna operativna procedura nakon pokretanja motora

  • Uključiti formacijska/anti-koliziona svetla
  • Režim kuke za hvatanje (HOOK BYPASS) prebaciti u kopnenu konfiguraciju (FIELD)
  • (Opcionalno) Uključiti uređaj za instrumentalno sletanje na nosač aviona (AN/ARA-63)
  • Zahtevati od „Jester"-a kalibraciju inercijalnog navigacijskog uređaja u zavisnosti od situacije (INS ALIGNMENT)
  • Uključiti taktički-informacioni ekran (TID), ekran vertikalnog pokazivača (VDI) i odrazno staklo (HUD)
  • Otključati veštački horinzont
  • Podesiti radarski visinomer na propisanu vrednost
  • Otključati visinomer (RESET)
  • Prekidače za uzgon, okretanje i skretanje (PITCH, ROLL, YAW) automatske stabilizacije upravljačkih površina         (AFCS) postaviti u položaj „uključeno" (ON)
  • Ručicu za krila postaviti u prednji položaj, potisnuti ka dole, pritisnuti dugme (MASTER RESET) i izabrati režim         automatske promene geometrije krila
  • Zaštitu od proklizavanja točkova (ANTISKID) prebaciti u režim „oba" (BOTH)
  • Sačekati da se završi kalibracija inercijalnog navigacijskog uređaja (INS ALIGNMENT)
  • Parkirnu kočnicu postaviti u položaj „otkočeno"
  • Uključiti upravljivost prednjeg trapa (NWS)

 

Standardna operativna procedura pre poletanja

  • Tražiti dozvolu od kontrole leta za rulanje do poletno-sletne staze
  • Rulati prema poletno-sletnoj stazi za koju je kontrola leta izdala dozvolu
  • Tražiti dozvolu za poletanje od kontrole leta
  • Zakrilca postaviti u „dole" konfiguraciju za poletanje
  • Podesiti vazdušni pritisak trenutne nadmorske visine na visinomeru (QFE)

Standardna operativna procedura nakon poletanja

  • Podići stajni trap i zakrilca
  • Prikaz odraznog stakla (HUD) prebaciti u režim krstarenja (CRUISE)
  • (Opcionalno) Zahtevati od „Jester"-a povezivanje sa osmatračkom stanicom radi elektronske razmene podatak
            (1. DATA LINK > SET MODE > TACTICAL DATALINK SYSTEM, 2. DATA LINK > SET HOST > E3A ili CVN)

 

Standardna operativna procedura za ulazak u borbeno dejstvo (FENCE IN)

  • Prikaz odraznog stakla (HUD) prebaciti u režim „vazduh-vazduh" (AIR TO AIR)
  • Podići zaštitni poklopac glavnog prekidača za naoružanje (MASTER ARM) i prekidač prebaciti u položaj „uključen" (ON)
  • Započeti hlađenje infra-crvenog tragača na raketama pritiskom na prekidač (SW COOL) u režim „uključen" (ON)
  • Započeti zagrevanje i kalibraciju radarskih vođenih raketa pritiskom na prekidač (MSL PREP) u režim „uključen" (ON)
  • Prekidač (GUN RATE) prebaciti u iz režima niske (LOW) u režim visoke brzine paljbe (HIGH)
  • Isključiti spoljašnje osvetljenje

 

Standardna operativna procedura izlaska iz borbenog dejstva (FENCE OUT)

  • Glavni prekidač za naoružanje (MASTER ARM) prebaciti u položaj „isključen" (OFF) i spustiti zaštitni poklopac
  • Uključiti spoljašnje osvetljenje
  • Prikaz odraznog stakla prebaciti u režim „krstarenje" (CRUISE)

 

Standardna operativna procedura za prilazak aerodromu

  • Podesiti frekvenciju i kanal taktičko-važdusnog navigacionog sistema (TACAN)
  • Podesiti azimut (CRS), poletno-sletne staze na ekranu (TID) u režimu (TACAN)
  • Zahtevati od „Jester"-a podešavanje frekvencije kontrole leta (nije neophodno u slučaju povratka na matični aerodrom)
  • Prikaz odraznog stakla (HUD) prebaciti u režim „sletanje" (LDG)
  • Zahtevati od kontrole leta dozvolu za prilaz propisanom aerodromu
  • Podesiti vazdušni pritisak propisane nadmorske visine na visinomeru (QFE)

 

Standardna operativna procedura za sletanje

  • Pri brzini od oko 350 čvorova, podesiti ugao krila na 68 stepeni i izvršiti korekciju horizontalnog leta (TRIM)
  • Na oko 10 nautičkih milja od aerodroma presresti azimut poletno-sletne staze i spustiti brzinu na 250 čvorova
  • Otvoriti vazdušnu kočnicu
  • Spustiti stajni trap i zakrilca (potpuno) pri brzini manjoj od 250 čvorova

 

Standardna operativna procedura nakon sletanja

  • Uključiti upravljivost prednjeg trapa (NWS)
  • Podići zakrilca
  • Izvući ručicu za krila ka gore i povući u položaj „nazad" radi postavljanja krila u parkirnu konfiguraciju

 

Standardna operativna procedura za opravku, dopunu gorivom i naoružavanje

  • Podići poklopac kabine
  • Isključiti električno napajanje naoružanja „vazduh-vazduh" pritiskom prekidača (SW COOL, MSL PREP) u režim         „isključeno" (OFF)
  • Povući parkirnu kočnicu
  • Zahtevati neophodnu operaciju (REPAIR, REARM ili REFUEL) od posade za održavanje (GROUND CREW)

  

Standardna operativna procedura za raspremanje vazduhoplova

  • Povući parkirnu kočnicu
  • Isključiti radio uređaj
  • Isključiti takticki-vazdušni navigacioni uređaj (TACAN)
  • Isključiti automatsku stabilizaciju upravljačkih površina (AFCS)
  • Isključiti radarski visinomer
  • Zaključati visinomer (STANDBY)
  • Isključiti taktički-informacioni ekran (TID), ekran vertikalnog pokazivača (VDI) i odrazno staklo (HUD)
  • (Opcionalno) Isključiti uređaj za instrumentalno sletanje na nosač aviona (AN/ARA-63)
  • Isključiti spoljašnje osvetljenje
  • Isključiti izvor protoka vazduha (AIR SOURCE OFF)
  • Isključiti dovod kiseonika u masku
  • Ručice za gas prebaciti u isključni položaj
  • Deaktivirati katapultiranje sedišta podizanjem sigurnosne poluge
  • Podići poklopac kabine

 

Autori:

Članovi virtuelne borbene eskadrile „Panteri“


Последњи чланци...

Покретање Ми-24П хеликоптера
F-14A/B Standardna operativna procedura
"Microsoft Flight Simulator" 2020 - Први утисци
Ф-16Ц, Навигација
Нишански радар на авиону Ф-16Ц, други део
=4с= Џони
Нишански радар на авиону Ф-16Ц, Први део
Спитфајер, покретање мотора

 
Вести Чланови 



Team Speak