Početna Istorija Galerija Preuzimanja Linkovi Forum Dokumenta Superstarsi Tenkovi Članovi Prijava   

Поставио: HajdukVeljko
24-07-2020

У овом чланку је превод поглавља о навигацијi на Ф-16Ц авиону Дигиталног борбеног симулатора.

 

 

У Ф-16Ц авиону постоје неколико навигационих система који служе за одређивање положаја авиона у простору и за његово усмеравање ка жељеном месту на терену. Метода навигације зависи од борбеног задатка или од места у простору у којем се Ф-16Ц налази. У одељку о опису кабине се говори о уређајима за навигацију а у овом одељку се говори о практичној примени навигационих средстава.



Поставио: HajdukVeljko
25-06-2020

У овом чланку је други део превода дела летачког приручника о нишанском радару на авиону Ф-16Ц Дигиталног Борбеног Симулатора.


Режим Блиске Ваздушне Борбе (енг. „Air Combat Mode (ACM)“)

У режимима блиске ваздушне борбе (енг. „Air Combat Mode (ACM)“) радар ће аутоматски захватити циљ који се налази на мањим даљинама. Овај режим се најчешће користи када се циљ визуално уочи. Тада пилот управља авионом тако да га постави у положај да радар аутоматски захвати циљ.

Постоје четири радарска режима рада за блиску ваздушну борбу „ACM“:

•       Нишанска линија (енг. „BORE“)

•       10°x 60° Вертикална претрага (енг. „Vertical Scan“)

•       30°x 20° Претрага унутар зоне Одразног Стакла, ОС-а (енг. „HUD Scan“)

•       Усмеравајући сноп (енг. „Slewable“)

Радар ће аутоматски захватити први циљ који пронађе унутар зоне радарског снопа једног од ових четири радних режима рада. Максимална даљина захвата је 10 наутичких миља с тим што је у режиму Нишанске Линије (енг. „BORE“) могућ захват циља и на даљинама до 20 наутичких миља. Сваки од ових режима рада има особине које се најбоље испољавају у одређеним ситуацијама.

„ACM“ режим рада се активира на два начина:

  1. Пребацивањем прекидача блиске ваздушне борбе/премости ракету („DOGFIGHT“) у положај „DGFT“.
  2. Притискањем тастера на левој страни ВИПО-а поред скраћенице „ACM“

 



Поставио: HajdukVeljko
19-06-2020

Данас је веома леп и свечан дан за =4с= виртуелну борбену ескадрилу. Млади господин Никола Илић, ескадрилски надимак =4с= Џони је пре неки дан положио теоретски а данас и практични део испита и после неколико месеци стажирања постао пуноправни члан =4с= ескадриле. =4с= Џони је практични део испита полагао пред никада бројнијој комисију у којој су били следећи чланови: ЗигЗаг, Никола, Кљун, Хајдук Вељко, Вихор и Шонше.

 



Поставио: HajdukVeljko
24-05-2020

 

У овом чланку је први део превода дела летачког приручника о нишанском радару на авиону Ф-16Ц Дигиталног Борбеног Симулатора.

Увод

Један од најважнијих уређаја на авиону Ф-16Ц је свакако његов нишански радар, „AN/APG-68“. Овај радар је вишенаменски, ради у свим временским условима, системски је интегрисан, заснован је на програмирајућем цифреном (дигиталном) процесору и као такав има велике могућности у раду  приликом извођења борбених задатака типа ваздух-ваздух. Радар ради на принципу Импулс/Доплер и може да открије ваздухоплове који лете ниско изнад терена (енг. „look-down / shoot-down“) за борбе ван визуелног домета а такође и за блиске ваздушне борбе. Опсег покривања радара је 120⁰ по азимуту и 120⁰ по елевацији.

Ваздух-Ваздух режими рада

Радар има два основна режима рада Ваздух-Ваздух (ВВ) за откривање, захват и праћење циљева:

 Комбиновани радарски режим ( енг. „Combined Radar Mode (CRM)“)Овај режим има два под-режима који се користе за осматрање ваздушног простора:

•       Даљина и тражи (енг. “Range While Search (RWS)”)

•       Прати и осматрај (енг. „Тrack While Scan (TWS)“)

 Режим блиске ваздушне борбе (енг. „Air Combat Mode (ACM)“)Овај режим има четири под-режима рада за аутоматски захват циља, а то су:

  • 30⁰ х 20⁰
  • Уздужна оса (енг. „Boresight“)
  • 10⁰ x 60⁰
  • Усмеравање (радарског снопа)

Праћење једног циља (енг. „Single Target Track (STT)“) је посебан радарски режим који се појављује када се циљ захвати у „RWS“ или „ACM“ режимима рада.

Упутства за ватрену употребу убојитих средстава у режиму ВВ налазе се у следећим поглављима:

 Air to Air Gunnery

AIM-9M/X Employment

 AIM-120 Employment

У првом делу овог поглавља је опис рада неколико радарских режима. У даљем тексту је опис рада радара са оружјем типа ВВ.



Поставио: HajdukVeljko
02-05-2020

 

НАПОМЕНА: Овај текст је мој. аматерски превод претполетних провера, покретања и загревања мотора на Спитфајеру у ДБС-у (енг. "DCS - Digital combat simulator").

 

 

Претполетне провере

Претполетне провере:

Ручица за заустављање мотора мора  бити  у  задњем  положају "заустави" ("closed").

Ручица стајног трапа море да је у задњем (извучен трап) положају ("release"). Ручица за принудно извлачење стајног трапа мора да је забрављена у горњем положају.



Поставио: HajdukVeljko
25-04-2020

У овом тексту говорићу о методи бомбардовања под називом Прорачун Аутоматског Отпуштања Бомби (енг. „Continuously Computed Release Point (CCRP)“) авионом Ф-16. Бомбардовање овом методом се обично ради у хоризонталном лету али може се радити и у пењању и понирању. Ова метода се углавном користи за бомбардовање самонавођеним бомбама али овде ћу говорити о бомбардовању обичним, невођеним касетним бомбама.

 

 Слика 1

 

Ова метода бомбардовања захтева постављање тачке удара бомбе. За успешно гађање бомбама потребно је авионом управљати по подацима и водиљама који се појављују на одразном стаклу.             

Подешавања и приказ података су исти као и код бомбардовања методом Прорачуна Тачке Удара (енг. “CCIP – Continuously Calculated Impact Point”). Прво се притисне тастер “A-G” (слика 2, 1) да се одабере режим рада авио-система у Ваздух-Земља. Затим се провери да је главни оружани прекидач у горњем положају (слика 2, 2) што значи да је систем за рад са оружјем активан.     

 

Слика 2



Поставио: HajdukVeljko
18-11-2019

 Настројавање Инерцијалног Навигационог Уређаја ИНУ (енг. „INS”) могуће је када је авион на земљи или у ваздуху. Метода настројавања бира се постављањем „INS” бирачем у одговарајући положај. „INS” бирач режима рада навигације налази се на табли електро напајања. По завршетку настројавања „INS” бирач се пребаци у положај „NAV“.

 

Редовно (NORM) је основни режим настројавања. У овом режиму рада настројавање траје 8 минута.

 Упамћена позиција (STOR HDG) омогућава настројавање које траје само 30 секунди или краће. Ово настројавање могуће је само ако је авион унапред посебно припремљен за то.

 Настројавање у лету (INFLT ALIGN) је могуће само ако постоје подаци са сателитске навигације. У току настројавања ограничен је приступ навигационим подацима све док се настројавање не заврши.

 Угловни положаји (ATT) Ово настројавање, у лету, користи се за повраћај података о угловним положајима ако су се они изгубили због губитка електричног напајања у авиону. За ово настројавање прво је потребно одрадити „NORM“ или „INFLT ALIGN“ настројавање.



Поставио: HajdukVeljko
13-05-2019

=4с= ЗигЗаг је дугогодишњи члан =4c= виртуалне борбене ескадриле. Задњих неколико месеци ЗиЗаг активно лети на Ф-18 авиону и у овом видеу нам показује једну веома занимљиву методу проналажења ласерски обележених циљева главом Маверик ракете. Ово се ради да би се нишан ласерски самонавођених бомби поставио близу циљева и на тај начин успешно дејствовало ласерским бомбама.

НАПОМЕНАЧ: Уколико вам се видео не појави, клините на "Blocked Content" вашег претраживача и омогућите приказ целог садржаја ("see all content").

 


Поставио: HajdukVeljko
22-11-2018

У задњих неколико година Дигитални Борбени Симулатор (ДБС) је много напредовао у смислу управљивих ваздухоплова, авиона и хеликоптера, управљивих копнених јединица и могућности играња на чак четири мапе Кавказа, Неваде, Персијског Залива и Нормандији. Играчи поседују различите терене и ваздухоплове и имају различите жеље за играњем. У малим заједницама као што је наша =4с= Виртуелна Борбена Ескадрила тешко је задовољити све те разнолике жеље и захтеве за играњем. Често нам се дешава да се скупимо да летимо, те да неко хоће да лети јуришника, неко ловца, неко хоће да управља нпр. Стрелом 10 и углавном нисмо имали мисију која би задовољила све те захтеве. Дешава се да неко дође, погледа мисију у којој се лети, погледа расположиве ваздухоплове, не пронађе онај који хоће да лети, па се покупи и оде.

Ја већ неко време радим на мисији која би задовољила већину захтева за вежбовно летење у ДБС-у. Основна идеја је да постоји мисија у којој је могуће летети што год је могуће више типова ваздухоплова, авиона и хеликоптера и у којој постоје разни задаци попут ваздушних борби против играча или Вештачке Интелигенције (ВИ), гађања копнених циљева, палубне операције или допуне горива у ваздуху. Тако је настала мисија Полигон. Ову мисију ћу надограђивати временом зависно од потреба ескадриле или нових оружја и ваздухоплова који ће се појавити у ДБС-у.

Мапу мисије сам, за сада, поделио на 7 зона. Свака зона има своје ваздухоплове и копнене јединице за одређену врсту увежбавања. У неким зонама могуће је преко радио менија активирати противничке ваздушне, копнене или здружене јединице.

 



Поставио: HajdukVeljko
25-10-2018

Систем Аутоматског Управљања САУ-451-02  је намењен за аутоматско и директорно управљање авионом. САУ побољшава карактеристике стабилности и управљивост авионом при ручном управљању у целом радном опсегу висина, брзина лета и нападних углова.

САУ-451 је троканални систем аутоматског управљања и директорног режима са следећим особинама: 

  • Пригушење колебања (осцилација) авиона при аутоматском, директорном или ручном управљању и побољшање карактеристика стабилности и управљивости у целом радном опсегу висина и брзина лета.
  • Ручно управљање авионом пилотском палицом са стабилизацијом задатих углова нагиба, наклона и курса.
  • Довођење авиона на хоризонт из било ког просторног положаја уз наредну стабилизацију висине и курса лета.
  • Стабилизација барометарске висине.
  • Одвођење из зоне опасне висине подешене на радио висиномеру ако су укључени одговарајући аутоматски режими.



Starije Naj Starije
 
News Members 


Banners & CoWorkers


Visits and statistics

Content here...