Početna Istorija Galerija Preuzimanja Linkovi Forum Dokumenta Superstarsi Tenkovi Članovi Prijava   

Поставио: HajdukVeljko
24-05-2020

 

У овом чланку је први део превода дела летачког приручника о нишанском радару на авиону Ф-16Ц Дигиталног Борбеног Симулатора.

Увод

Један од најважнијих уређаја на авиону Ф-16Ц је свакако његов нишански радар, „AN/APG-68“. Овај радар је вишенаменски, ради у свим временским условима, системски је интегрисан, заснован је на програмирајућем цифреном (дигиталном) процесору и као такав има велике могућности у раду  приликом извођења борбених задатака типа ваздух-ваздух. Радар ради на принципу Импулс/Доплер и може да открије ваздухоплове који лете ниско изнад терена (енг. „look-down / shoot-down“) за борбе ван визуелног домета а такође и за блиске ваздушне борбе. Опсег покривања радара је 120⁰ по азимуту и 120⁰ по елевацији.

Ваздух-Ваздух режими рада

Радар има два основна режима рада Ваздух-Ваздух (ВВ) за откривање, захват и праћење циљева:

 Комбиновани радарски режим ( енг. „Combined Radar Mode (CRM)“)Овај режим има два под-режима који се користе за осматрање ваздушног простора:

•       Даљина и тражи (енг. “Range While Search (RWS)”)

•       Прати и осматрај (енг. „Тrack While Scan (TWS)“)

 Режим блиске ваздушне борбе (енг. „Air Combat Mode (ACM)“)Овај режим има четири под-режима рада за аутоматски захват циља, а то су:

  • 30⁰ х 20⁰
  • Уздужна оса (енг. „Boresight“)
  • 10⁰ x 60⁰
  • Усмеравање (радарског снопа)

Праћење једног циља (енг. „Single Target Track (STT)“) је посебан радарски режим који се појављује када се циљ захвати у „RWS“ или „ACM“ режимима рада.

Упутства за ватрену употребу убојитих средстава у режиму ВВ налазе се у следећим поглављима:

 Air to Air Gunnery

AIM-9M/X Employment

 AIM-120 Employment

У првом делу овог поглавља је опис рада неколико радарских режима. У даљем тексту је опис рада радара са оружјем типа ВВ.



Поставио: HajdukVeljko
02-05-2020

 

НАПОМЕНА: Овај текст је мој. аматерски превод претполетних провера, покретања и загревања мотора на Спитфајеру у ДБС-у (енг. "DCS - Digital combat simulator").

 

 

Претполетне провере

Претполетне провере:

Ручица за заустављање мотора мора  бити  у  задњем  положају "заустави" ("closed").

Ручица стајног трапа море да је у задњем (извучен трап) положају ("release"). Ручица за принудно извлачење стајног трапа мора да је забрављена у горњем положају.



Поставио: HajdukVeljko
25-04-2020

У овом тексту говорићу о методи бомбардовања под називом Прорачун Аутоматског Отпуштања Бомби (енг. „Continuously Computed Release Point (CCRP)“) авионом Ф-16. Бомбардовање овом методом се обично ради у хоризонталном лету али може се радити и у пењању и понирању. Ова метода се углавном користи за бомбардовање самонавођеним бомбама али овде ћу говорити о бомбардовању обичним, невођеним касетним бомбама.

 

 Слика 1

 

Ова метода бомбардовања захтева постављање тачке удара бомбе. За успешно гађање бомбама потребно је авионом управљати по подацима и водиљама који се појављују на одразном стаклу.             

Подешавања и приказ података су исти као и код бомбардовања методом Прорачуна Тачке Удара (енг. “CCIP – Continuously Calculated Impact Point”). Прво се притисне тастер “A-G” (слика 2, 1) да се одабере режим рада авио-система у Ваздух-Земља. Затим се провери да је главни оружани прекидач у горњем положају (слика 2, 2) што значи да је систем за рад са оружјем активан.     

 

Слика 2



Поставио: HajdukVeljko
18-11-2019

 Настројавање Инерцијалног Навигационог Уређаја ИНУ (енг. „INS”) могуће је када је авион на земљи или у ваздуху. Метода настројавања бира се постављањем „INS” бирачем у одговарајући положај. „INS” бирач режима рада навигације налази се на табли електро напајања. По завршетку настројавања „INS” бирач се пребаци у положај „NAV“.

 

Редовно (NORM) је основни режим настројавања. У овом режиму рада настројавање траје 8 минута.

 Упамћена позиција (STOR HDG) омогућава настројавање које траје само 30 секунди или краће. Ово настројавање могуће је само ако је авион унапред посебно припремљен за то.

 Настројавање у лету (INFLT ALIGN) је могуће само ако постоје подаци са сателитске навигације. У току настројавања ограничен је приступ навигационим подацима све док се настројавање не заврши.

 Угловни положаји (ATT) Ово настројавање, у лету, користи се за повраћај података о угловним положајима ако су се они изгубили због губитка електричног напајања у авиону. За ово настројавање прво је потребно одрадити „NORM“ или „INFLT ALIGN“ настројавање.



Поставио: HajdukVeljko
13-05-2019

=4с= ЗигЗаг је дугогодишњи члан =4c= виртуалне борбене ескадриле. Задњих неколико месеци ЗиЗаг активно лети на Ф-18 авиону и у овом видеу нам показује једну веома занимљиву методу проналажења ласерски обележених циљева главом Маверик ракете. Ово се ради да би се нишан ласерски самонавођених бомби поставио близу циљева и на тај начин успешно дејствовало ласерским бомбама.

НАПОМЕНАЧ: Уколико вам се видео не појави, клините на "Blocked Content" вашег претраживача и омогућите приказ целог садржаја ("see all content").

 


Поставио: HajdukVeljko
22-11-2018

У задњих неколико година Дигитални Борбени Симулатор (ДБС) је много напредовао у смислу управљивих ваздухоплова, авиона и хеликоптера, управљивих копнених јединица и могућности играња на чак четири мапе Кавказа, Неваде, Персијског Залива и Нормандији. Играчи поседују различите терене и ваздухоплове и имају различите жеље за играњем. У малим заједницама као што је наша =4с= Виртуелна Борбена Ескадрила тешко је задовољити све те разнолике жеље и захтеве за играњем. Често нам се дешава да се скупимо да летимо, те да неко хоће да лети јуришника, неко ловца, неко хоће да управља нпр. Стрелом 10 и углавном нисмо имали мисију која би задовољила све те захтеве. Дешава се да неко дође, погледа мисију у којој се лети, погледа расположиве ваздухоплове, не пронађе онај који хоће да лети, па се покупи и оде.

Ја већ неко време радим на мисији која би задовољила већину захтева за вежбовно летење у ДБС-у. Основна идеја је да постоји мисија у којој је могуће летети што год је могуће више типова ваздухоплова, авиона и хеликоптера и у којој постоје разни задаци попут ваздушних борби против играча или Вештачке Интелигенције (ВИ), гађања копнених циљева, палубне операције или допуне горива у ваздуху. Тако је настала мисија Полигон. Ову мисију ћу надограђивати временом зависно од потреба ескадриле или нових оружја и ваздухоплова који ће се појавити у ДБС-у.

Мапу мисије сам, за сада, поделио на 7 зона. Свака зона има своје ваздухоплове и копнене јединице за одређену врсту увежбавања. У неким зонама могуће је преко радио менија активирати противничке ваздушне, копнене или здружене јединице.

 



Поставио: HajdukVeljko
25-10-2018

Систем Аутоматског Управљања САУ-451-02  је намењен за аутоматско и директорно управљање авионом. САУ побољшава карактеристике стабилности и управљивост авионом при ручном управљању у целом радном опсегу висина, брзина лета и нападних углова.

САУ-451 је троканални систем аутоматског управљања и директорног режима са следећим особинама: 

  • Пригушење колебања (осцилација) авиона при аутоматском, директорном или ручном управљању и побољшање карактеристика стабилности и управљивости у целом радном опсегу висина и брзина лета.
  • Ручно управљање авионом пилотском палицом са стабилизацијом задатих углова нагиба, наклона и курса.
  • Довођење авиона на хоризонт из било ког просторног положаја уз наредну стабилизацију висине и курса лета.
  • Стабилизација барометарске висине.
  • Одвођење из зоне опасне висине подешене на радио висиномеру ако су укључени одговарајући аутоматски режими.



Поставио: HajdukVeljko
07-10-2018

У Газели Дигиталног Борбеног Симулатора (ДБС) симулирана је инерцијална навигација и делимично радио навигација. НАДИР је назив инерцијалног навигацисјког уређаја.

 

                НАДИР у режиму провере исправности приказа свих сигнализатора на показивачу



Поставио: HajdukVeljko
04-10-2018

=4c=Јамбо је покренуо занимљиву иницијативу о снимању неких борбених акција а ја сам се за ту прилику пријавио да летим, ни мање ни више, него Газелу! Газелу нисам летео више од годину дана па ми је требало мало времена да се подсетим о поступцима покретања мотора и основних система. Па рекох, ајде да направим један видео о покретању и да тај видео поделим са друштвом заинтересованим за летење ваздухоплова у Дигиталном Борбеном Симулатору.

Видео сам склепао на брзину без додатне обраде. Али свакако се надам да ће бити довољно занимљив.

 

=4с=Хајдук Вељко

Горан Баџић


Поставио: HajdukVeljko
30-08-2018

Данас је веома леп дан за =4с= ескадрилу. Млади господин Александар Милић, ескадрилски надимак =4с= Вихор је вечерас положио теоретски и практични део испита и после два месеца стажирања постао пуноправни члан =4с= ескадриле. Вихор је полагао испред комисије у саставу ЗигЗаг, Никола, Кљун и Хајдук Вељко.

 



Starije Naj Starije
 
News Members 


Banners & CoWorkers


Visits and statistics

Content here...