Систем Аутоматског Управљања САУ-451-02 је намењен за аутоматско и директорно управљање авионом. САУ побољшава карактеристике стабилности и управљивост авионом при ручном управљању у целом радном опсегу висина, брзина лета и нападних углова.
САУ-451 је троканални систем аутоматског управљања и директорног режима са следећим особинама:
Пригушење колебања (осцилација) авиона при аутоматском, директорном или ручном управљању и побољшање карактеристика стабилности и управљивости у целом радном опсегу висина и брзина лета.
Ручно управљање авионом пилотском палицом са стабилизацијом задатих углова нагиба, наклона и курса.
Довођење авиона на хоризонт из било ког просторног положаја уз наредну стабилизацију висине и курса лета.
Стабилизација барометарске висине.
Одвођење из зоне опасне висине подешене на радио висиномеру ако су укључени одговарајући аутоматски режими.
У Газели Дигиталног Борбеног Симулатора (ДБС) симулирана је инерцијална навигација и делимично радио навигација. НАДИР је назив инерцијалног навигацисјког уређаја.
НАДИР у режиму провере исправности приказа свих сигнализатора на показивачу
=4c=Јамбо је покренуо занимљиву иницијативу о снимању неких борбених акција а ја сам се за ту прилику пријавио да летим, ни мање ни више, него Газелу! Газелу нисам летео више од годину дана па ми је требало мало времена да се подсетим о поступцима покретања мотора и основних система. Па рекох, ајде да направим један видео о покретању и да тај видео поделим са друштвом заинтересованим за летење ваздухоплова у Дигиталном Борбеном Симулатору.
Видео сам склепао на брзину без додатне обраде. Али свакако се надам да ће бити довољно занимљив.
Данас је веома леп дан за =4с= ескадрилу. Млади господин Александар Милић, ескадрилски надимак =4с= Вихор је вечерас положио теоретски и практични део испита и после два месеца стажирања постао пуноправни члан =4с= ескадриле. Вихор је полагао испред комисије у саставу ЗигЗаг, Никола, Кљун и Хајдук Вељко.
У Мираж-у 2000Ц симулирана је радио и инерцијална навигација.
За радио навигацију Мираж 2000Ц користи ВОР1 (РФР) и ТАКАН2 пријемнике. ВОР и ТАКАН подаци се очитавају на Навигацијско Пилотажном Показивачу (НПП) и на самим таблама за управљање радом ових уређаја.
Мала Белоруска фирма ВИРПИЛ (енг. “VIRPIL – Virtual Pilot”) најавила је скори излазак на тржиште свог ХОТАС (енг. “Hands On Throttle And Stick”) уређаја/ручица за управљање рада мотором/моторима.
=4с= АцидМинд је један од најстаријих, по стажу, чланова =4с= ескадриле и у задње време се поново дружимо и заједно летимо у одбрани нашег виртуелног неба! Тренутно доста летимо на МиГ-21 а =4с= АцидМинд жестоко обара противничке Ф-5. У овом веома занимљивом видеу показује како се треба борити до задње капи горива у авиону! У блиској борби АцидМинд успева да обори противника топом и то у слободном паду, са угашеним мотором, с обзиром да је остао без горива.