Početna Istorija Galerija Preuzimanja Linkovi Forum Dokumenta Superstarsi Tenkovi Članovi Prijava   

 ВКБ-Сим Гунфајтер Про МК II - Први Утисци
By: =4cHajduk
14-01-2018

Најзад је стигла! После два месеца чекања и малог проблема око испоруке, стигла ми је пилотска палица ВКБ-Сим Ганфајтер Про МК II.


Пакет је стигао без оштећења. Кутија у којој су спаковани делови и палица веома лепо изгледа. На предњој страни је слика Јурофајтера и неколико налепница. На једној налепници пише да је ВКБ званична палица ДБС серије ваздухоплова.


 

Палица, пратећи уређаји и делови су веома добро и безбедно упаковани. Сунђер око палице и свега осталог је профилисан тако да пружа одличну заштиту од могућих оштећења приликом слања.


 

Садржај паковања је следећи:

1.       Већа метална плоча/постоље

2.       Мања метална плоча/постоље

3.       Рукохват

4.       Продужетак

5.       Кабл (од палице до кутије са електроником)

6.       УСБ кабл

7.       Кутија са електроником (“blackbox”) - електроника

8.       Кесица у којој су завртњи, опруге, метални шаблони, имбуси и друге ситнице

9.       Три листа папира са општим упутствима за прикључење и коришћење палице



Сви уређаји и делови су веома квалитетно урађени и офарбани.  У кесици су ситни делови, опруге и профили. Профили и опруге су веома добро обележени. Али са опругама треба пажљиво радити зато што свака опруга појединачно нема ознаку на себи.


 

Механизам палице је метални. У механизму се налазе метални профили који дефинишу начин кретања и центрирање палице. Фабрички у механизму је био профил број 10.  Тај профил има „мекану“ центражу. Другим речима, центрирање палице није веома прецизно. Таква центража палице ми није никако одговарала па сам профил број 10 заменио профилом број 30. Центража и кретање палице са профилом број 30 је веома прецизно, до те мере да се осећа да ли се палица помера само по једној или обе осе.

Фабрички у механизам је била инсталирана опруга број 20. Одмах сам је заменио са опругом број 50. Штавише ставио сам по две опруге број 50 по оси. Са две опруге број 50 по оси, палица је била феноменално прецизна и добра за руковање, поготово око центра. Међутим, била је доста „тешка“ када се палица гура у максималне положаје и по максималним дијагоналама. Због тога сам склонио једну опругу број 50 и заменио је бројем 20. Тако да сада имам две опруге по оси, свака оса има једну опругу број 50 и једну број 20.



У току почетних калибрација приметио сам да преклопни прекидач није поуздан. Мало сам прочачкао и видео да је у питању хардверски проблем. Наиме, у горњем положају ручица прекидача је на самој граници бесконтактног сензора и понекад` ради а понекад не. На срећу, овај проблем сам веома једноставно решио. У фијоци „сваштарији“ пронашао сам гумени штитник, исекао га и двостраном лепљивом траком залепио као што се види на слици. На тај начин сам ограничио ход ручице прекидача тако да је, у том горњем положају, увек у захвату сензора.

 

После замене металних шаблона палицу сам укључио на УСБ разводну кутију. Овој палици није потребан никакав посебан управљачки програм. Видоуз 10 је препознао да је палица укључена и аутоматски инсталирао стандардни “HID” управљачки програм. 

Покренуо сам ДБС и кренуо са подешавањима оса и тастера за разне ваздухоплове. Иначе, веровали ли или не, на палици има 6 аналогних оса и 24 програмирајућих дугмета! Просто невероватно! 

Штавише, аналогне осе је могуће програмирати да произведу аналогни сигнал и притисак на дугме у исто време. На пример, на руским ваздухопловима ручица за кочнице је аналогна оса а у Харијеру иста та ручица ради као тастер. Тако да сам ручицу програмирао да се понаша као аналогна оса што користим када летим Руске ваздухоплове и тастер када летим Харијера.

Са продужетком ова палица има веома велики ход. Лево-десно и напред-назад ход палице је око 30 цм (око 15 цм од центра). То је огромна разлика у односу на све друге палице које сам до сада имао. Са оваквим ходом прецизност палице је изузетна и по свему судећи неће бити никаквих потреба за подешавањем оса.




 Моји први утисци су веома позитивни. Треба ће ми времена да се навикнем на ход и невероватну прецизност. И још више времена да научим како да је програмирам. Са напредним програмирањем ова палица има неограничени број комбинација додељивања функција тастерима и осама. Мана ове палице је њена цена. Дакле ради се о веома скупој играчки која ме је са поштарином коштала 497 САД долара.


Следећи чланак о ергономији и руковању палицом написаћу за неколико месеци када научим да користим апликацију за програмирање и када се навикнем на невероватну прецизност коју ова палица пружа.

 

Сви заинтересовани за виртуелно борбено летење и стварно дружење са нама могу нас често у вечерњим сатима пронаћи на нашем Тим Спик серверу (ИП 45.35.41.158:8468). Наш форум је такође (мање/више) активан за све разговоре о виртуалном и стварном борбеном и цивилном ваздухопловству.

  

Горан Баџић

=4с= Хајдук Вељко


Latest news...

Pregled simulatora MiG-21BIS – prvi utisci
DBS Priručnik za letenje na avionu MiG-21BIS
Dolazi nam MiG-21BIS
Primena Orla u bliskoj vazdušnoj borbi
Borbena upotreba P-51D, Mustanga
=4c= Superstarsi na virtuelnom nebu
=4c= na Danu pobede
Zajedničke vežbe sa RAF eskadrilom

 
News Members 


Banners & CoWorkers


Visits and statistics

Content here...