Почетна Историјат Галерија Преузимања Линкови Форум Документи Суперстарси Тенкови Чланови Пријава   

Поставио: HajdukVeljko
18-11-2019

 Настројавање Инерцијалног Навигационог Уређаја ИНУ (енг. „INS”) могуће је када је авион на земљи или у ваздуху. Метода настројавања бира се постављањем „INS” бирачем у одговарајући положај. „INS” бирач режима рада навигације налази се на табли електро напајања. По завршетку настројавања „INS” бирач се пребаци у положај „NAV“.

 

Редовно (NORM) је основни режим настројавања. У овом режиму рада настројавање траје 8 минута.

 Упамћена позиција (STOR HDG) омогућава настројавање које траје само 30 секунди или краће. Ово настројавање могуће је само ако је авион унапред посебно припремљен за то.

 Настројавање у лету (INFLT ALIGN) је могуће само ако постоје подаци са сателитске навигације. У току настројавања ограничен је приступ навигационим подацима све док се настројавање не заврши.

 Угловни положаји (ATT) Ово настројавање, у лету, користи се за повраћај података о угловним положајима ако су се они изгубили због губитка електричног напајања у авиону. За ово настројавање прво је потребно одрадити „NORM“ или „INFLT ALIGN“ настројавање.



Поставио: HajdukVeljko
13-05-2019

=4с= ЗигЗаг је дугогодишњи члан =4c= виртуалне борбене ескадриле. Задњих неколико месеци ЗиЗаг активно лети на Ф-18 авиону и у овом видеу нам показује једну веома занимљиву методу проналажења ласерски обележених циљева главом Маверик ракете. Ово се ради да би се нишан ласерски самонавођених бомби поставио близу циљева и на тај начин успешно дејствовало ласерским бомбама.

НАПОМЕНАЧ: Уколико вам се видео не појави, клините на "Blocked Content" вашег претраживача и омогућите приказ целог садржаја ("see all content").

 


Поставио: HajdukVeljko
22-11-2018

У задњих неколико година Дигитални Борбени Симулатор (ДБС) је много напредовао у смислу управљивих ваздухоплова, авиона и хеликоптера, управљивих копнених јединица и могућности играња на чак четири мапе Кавказа, Неваде, Персијског Залива и Нормандији. Играчи поседују различите терене и ваздухоплове и имају различите жеље за играњем. У малим заједницама као што је наша =4с= Виртуелна Борбена Ескадрила тешко је задовољити све те разнолике жеље и захтеве за играњем. Често нам се дешава да се скупимо да летимо, те да неко хоће да лети јуришника, неко ловца, неко хоће да управља нпр. Стрелом 10 и углавном нисмо имали мисију која би задовољила све те захтеве. Дешава се да неко дође, погледа мисију у којој се лети, погледа расположиве ваздухоплове, не пронађе онај који хоће да лети, па се покупи и оде.

Ја већ неко време радим на мисији која би задовољила већину захтева за вежбовно летење у ДБС-у. Основна идеја је да постоји мисија у којој је могуће летети што год је могуће више типова ваздухоплова, авиона и хеликоптера и у којој постоје разни задаци попут ваздушних борби против играча или Вештачке Интелигенције (ВИ), гађања копнених циљева, палубне операције или допуне горива у ваздуху. Тако је настала мисија Полигон. Ову мисију ћу надограђивати временом зависно од потреба ескадриле или нових оружја и ваздухоплова који ће се појавити у ДБС-у.

Мапу мисије сам, за сада, поделио на 7 зона. Свака зона има своје ваздухоплове и копнене јединице за одређену врсту увежбавања. У неким зонама могуће је преко радио менија активирати противничке ваздушне, копнене или здружене јединице.

 



Поставио: HajdukVeljko
25-10-2018

Систем Аутоматског Управљања САУ-451-02  је намењен за аутоматско и директорно управљање авионом. САУ побољшава карактеристике стабилности и управљивост авионом при ручном управљању у целом радном опсегу висина, брзина лета и нападних углова.

САУ-451 је троканални систем аутоматског управљања и директорног режима са следећим особинама: 

  • Пригушење колебања (осцилација) авиона при аутоматском, директорном или ручном управљању и побољшање карактеристика стабилности и управљивости у целом радном опсегу висина и брзина лета.
  • Ручно управљање авионом пилотском палицом са стабилизацијом задатих углова нагиба, наклона и курса.
  • Довођење авиона на хоризонт из било ког просторног положаја уз наредну стабилизацију висине и курса лета.
  • Стабилизација барометарске висине.
  • Одвођење из зоне опасне висине подешене на радио висиномеру ако су укључени одговарајући аутоматски режими.



Поставио: HajdukVeljko
07-10-2018

У Газели Дигиталног Борбеног Симулатора (ДБС) симулирана је инерцијална навигација и делимично радио навигација. НАДИР је назив инерцијалног навигацисјког уређаја.

 

                НАДИР у режиму провере исправности приказа свих сигнализатора на показивачу



Поставио: HajdukVeljko
04-10-2018

=4c=Јамбо је покренуо занимљиву иницијативу о снимању неких борбених акција а ја сам се за ту прилику пријавио да летим, ни мање ни више, него Газелу! Газелу нисам летео више од годину дана па ми је требало мало времена да се подсетим о поступцима покретања мотора и основних система. Па рекох, ајде да направим један видео о покретању и да тај видео поделим са друштвом заинтересованим за летење ваздухоплова у Дигиталном Борбеном Симулатору.

Видео сам склепао на брзину без додатне обраде. Али свакако се надам да ће бити довољно занимљив.

 

=4с=Хајдук Вељко

Горан Баџић


Поставио: HajdukVeljko
30-08-2018

Данас је веома леп дан за =4с= ескадрилу. Млади господин Александар Милић, ескадрилски надимак =4с= Вихор је вечерас положио теоретски и практични део испита и после два месеца стажирања постао пуноправни члан =4с= ескадриле. Вихор је полагао испред комисије у саставу ЗигЗаг, Никола, Кљун и Хајдук Вељко.

 



Поставио: =4cHajduk
14-01-2018

Најзад је стигла! После два месеца чекања и малог проблема око испоруке, стигла ми је пилотска палица ВКБ-Сим Ганфајтер Про МК II.



Поставио: =4с= Хајдук
23-11-2017

РАЗБАМ је на својој Фејсбук страници најавио скори излазак алфа верзије Ноћног Јуришника, Харијер АБ-8Б авиона за Дигитални Борбени Симулатор.

 



Поставио: =4c=Хајдук
15-10-2017

У Мираж-у 2000Ц симулирана је радио и инерцијална навигација.

За радио навигацију Мираж 2000Ц користи ВОР1 (РФР) и ТАКАН2 пријемнике. ВОР и ТАКАН подаци се очитавају на Навигацијско Пилотажном Показивачу (НПП) и на самим таблама за управљање радом ових уређаја.




Starije Naj Starije
 
Вести Чланови 



Team Speak